Katuza

Despre bauturicã

Posted on: Aprilie 23, 2014

Alcoolul este un viciu. Nu e aliment, nici supliment, nici medicament. Paradoxul francezilor ce o iau inca la micul dejun cu sampanie sau vin si totusi sunt si slabi si sanatosi, a fost infirmat prin rata tot mai crescuta si la ei a bolilor cardiovasculare si metabolice, dar si explicat in vechime prin faptul ca aveau un mod de alimentatie ceva mai sanatos decat alte populatii. Medicina a evolutat mult in ultimii ani, asa ca numarul cardiovascularilor tratati cu succes ori operati de bypass, este in crestere. Astfel, trebuie sa facem diferenta intre rata intr-adevar in scadere in prezent a deceselor din cauza bolilor cardiovasculare si rata crescanda tot in prezent (datorita evolutiei medicinei) a cardiovascularilor dependenti de medicamente. Mai simplist, oamenii beau la fel de mult, numai ca acum nu mai mor asa usor, pentru ca se indoapa cu medicamente.

Alcoolul perturba atat de multe procese din functionarea normal a organismului, incat nu pot fi enumerate, deorece ar inseamna sa descrii absolut tot ce ce inseamna functionarea in parametri normali a corpului uman. Singurul avantaj pe termen scurt este euforia psihica si evadarea din realitate. Dar cu ce costuri ascunse! Dupa parerea mea, cea mai mare paguba produsa de alcool este afectarea functiilor cerebrale si a psihicului, atat pe termen scurt cat si lung (pierderi de memorie, lipsa de concentrare si atentie, pierderea controlului). Insa principalul efect negativ care ne intereseaza este imposibilitatea de a slabi sanatos si de a te mentine pe termen lung.

Primul pas este sa stabilesti cu exactitate si fara ipocrizie motivul ptr. care bei. Cauzele sunt intotdeauna de natura psihologica: lipsa de incredere in propria persoana, in ceilalti, dezamagire, singuratate, stres in viata personala ori la job, etc. In general bautul se instaleaza initial ca o fuga de o problema. Dupa care se instaleaza dependenta, la deverse nivele, chiar si la cateva paharele, nu trebuie sa fii alcoolic, ca sa te numesti dependent. Dupa ce s-a instalat dependenta, cu cat trec mai multi ani, cu atat este mai greu sa mai gasesti problema initiala. In gasirea cauzei initiale, te poate ajuta un psiholog, un prieten foarte devotat, sau chiar tu daca pui osul bine la treaba singur. Apoi sa elimini acea cauza, deoarece bautul este doar un simptom.

In eliminarea cauzei, primul pas este sa stabilesti din nou fara ipocrizie situatiile in care bei. Singur cand ajungi acasa, cu anturajul la socializare, inainte de o intalnire/o provocare care te streseaza? Dupa care sa iti faci un plan. Eviti singuratatea, schimbi gasca, apelezi la o persoana care sa te sustina si sa fie cat mai mult langa tine si accepti sa te traga de maneca cand o iei pe aratura (daca esti suficient de norocos sa gasesti o astfel de persoana). Solutiile trebuie aplicate in mod drastic si fara loc de intors. Nu cred in planul : azi “x” pahare, maine “x-1”.

Din cate am vazut, o solutie de renuntare la alcool este apasarea resorturilor psihologice cu ajutorul acupuncturii. Ca referinta cititi link-ul: http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2005/09/17/new-approach-to-solving-the-alcohol-addiction-challenge.aspx

Acum… ce faci cand totusi o comiti si bei? In primul rand trebuie sa stii, ca ar fi bine sa nu mananci foarte mult in timp ce bei, sau sa mananci ceva de preferinta numai gras, si nu numai datorita mitului ca alcoolul s-ar asimila mai incet. Clar ca se asimileaza mai incet cand mananci ceva in timp ce bei, decat daca bei pe burta goala. Insa… dintre macronutrienti, prima sursa de energie preferata de organism este tot alcoolul, care are 7kcalorii/gram. Apoi, in ordine: cahohidratii , proteinele (ambele cu 4kcalorii/gram) si ultimele grasimile (9kcalorii/gram). In mod normal, proteinele ar trebui sa fie folosite exclusiv ca material pentru constructie celulara, dar in anumite conditii ajung „energie de lux”. Asadar, daca inghiti un “cocktail” copios format din toate cele 4 simultan, alcoolul va fi primul utilizat ca energie, apoi trece la carbohidrati, iar in timpul asta, o parte din proteine si sigur toate grasimile se vor transforma in depozite de grasime pe burta, coapse, etc.

A doua zi, pe langa faptul ca accepti ca evenimenul iti va bloca arderea grasimilor si te va da inapoi de la planul de slabire de la cateva zile pana la cateva saptamani (depinzand de cat ai baut, ce dieta tii, care iti este metabolismul , starea de sanatate, nivelul de efort fizic, chiar si bagajul genetic), poti sa aplici cateva metode ptr. a-ti reveni mai repede.

Bea cat mai multa apa, atat in timp ce bei alcool cat si in ziua dupa, deoarece alcoolul este un diuretic si dezhidrateaza.

Evita sa bei cafea ori bauturi energizante, care te fac sa te simti bine doar pe moment, insa nu vor face nimic in ceea ce priveste metabolizarea alcoolului din organism. Si ele au efect de dezhidratare. O mai fi nevoie sa scriu sa nu combini alcoolul cu droguri? Prin droguri a se intelege chiar si nicotina.

Prima masa dupa betie trebuie sa contina glucoza, care ajuta metobolizarea alcoolului: dulciuri fara grasime, amidon din orez, cartofi si la nevoie chiar si paine sau paste; fructe, sucuri de fructe. Evita grasimile si proteinele, chiar daca tineai o dieta low-carb.

Dehidrogenaza este enzima care contribuie la metabolizara alcoolului. Femeile o secreta in cantitate mai mica, iata de ce se imbata mai usor. Suplimentele alimentare pot imbunatati secretia aceste enzime: liv 52 (contine extracte de plante din medicina traditional indiana), complex de B-uri (in special B6), silimarina (este un protector hepatic).

Productia acestei enzime, ca de altfel a tuturor enzimelor, scade cu varsta, deoarece corpul uman are capaciatatea limitata de a produce anumite enzime. Asadar, cu cat bei mai des, sau daca bei zilnic, cu atat te apropii de momentul in care te vei imbata rapid de la o guritza miiiica! Daca citesti intamplator articolul meu si nu ai nici o intentie sa renunti la bautul zilnic, macar cate o zi sau doua din cand in cand nu bea deloc, ca sa iti mai economisesti din capacitatea de productie a a dehidrogenazei.

Mucoasa gastrica este prima afectatea in mod direct de alcool, dar nu-ti stricau oricum niste enzime digestive si probiotice. Toti antioxidantii sunt bineveniti, insa vitamina C ar trebui sa fie o prioritate. Citisem ca un fumator, ptr. a contracare efectele negative ale unui pachet pe zi, ar avea nevoie chair de 5 grame de vitamin C pe zi. Cine crede ca ii ajung cele 60 mg recomandate de… asociatia… si directia generala… a celor care ne vor imbolnavi si dependenti de alopate, a gresit blogul…

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

してるよ

Suntem cu sufletul aproape de confratii nostri din Japonia. Sa dea Dumnezeu ca rugile noastre sa fi ajuns la destinatie. Sunt cu inima alaturi de ei ! RESPECT JAPONIA

Important!

Peste 2 sambete, mai precis 26 Martie selectionata de fotbal a Romaniei sustine in Bosnia cel mai important meci din grupa noastra de calificare. Cred c-o sa fie nebunie si la carciumi si la mine acasa, asadar cine vrea sa vada meciu la mine, sa lase mesaje p-aci ca sa stim cum ne organizam. Hai Romania!

IMPORTANT 2
Ieri am primit raspuns in urma sesizarii Primarului asupra unor aspecte neobisnuite din orasul meu, Ploiesti. Acesta m-a asigurat in scris ca soseaua traseului 101 din zona Stadion Ilie Oana - Gara de Sud va suporta lucrari de reamenajare.

Cauta ce te intereseaza!

99 Designs

Need a Logo Design? Try 99designs
%d blogeri au apreciat asta: